zaterdag 5 februari 2011

Help, ik lees de bijbel, module 7 klas 4

Heel veel mensen lezen regelmatig in de Bijbel. Ze komen soms teksten tegen, waarvan ze zich afvragen: “wat staat daar nou eigenlijk?” Soms zijn er teksten uit de Bijbel gebruikt ( of: misbruikt?! ) om een bepaald idee of standpunt mee te “bewijzen”.

A. Je bladert eens in de Bijbel en leest tenminste 3 hoofdstukken, elk uit een ander Bijbelboek! Zo maar een greep: je gaat dus niet zoeken!)
B. Je vermeldt welke stukken je hebt gelezen. Je vermeldt ook welke “vertaling” je hebt gebruikt!
C. Je kiest één van de drie hoofdstukken en probeert op papier te zetten: wat heeft de schrijver aan zijn lezers duidelijk willen maken?
D. Je vergelijkt de door jou gebruikte vertaling met een “andere vertaling”. Geef verslag van de door jou gevonden verschillen ( als die er zijn ) En leg uit of je die belangrijk vindt en waarom wel/ niet. Voeg de “andere vertaling” in kopie bij je verslag.
E. Denk eens op papier na over de vraag: vind ik lezen in de bijbel nog wel passen in de tijd van vandaag? (heeft voor jou bijbellezen wel zin? Wat vind je van het feit dat de bijbel nog       steeds het meest gelezen boek is? )

Het geheel bestaat uit 1000 woorden.